piątek, 4 marca 2016

W kilku słowach o: Cudowne tu i teraz - Tim Tharp


Tytuł: Cudowne tu i teraz
Tytuł oryginału: The Spectacular Now
Cykl/Seria: Myślnik
Wydawnictwo Bukowy Las 
Liczba stron: 366
Moja ocena: 3/6

Cudowne tu i teraz udało mi  się wygrać u wspaniałej Marty z kanału Secret-Books, której bardzo dziękuję za wybranie mojego zdjęcia. Bardzo długo zbierałam się do przeczytania jej, zawsze znalazła się książka, która odciągała mnie od niej, ale w końcu udało mi się. 

Sutter to typ imprezowicza, przy którym ciężko się nudzić, jest w stanie zabawić każdego, ale nie jest dobrym uczniem, nie planuje swojej przyszłości, nie chce iść na studia  i najprawdopodobniej będzie pracować dalej w tym samym miejscu co teraz.  Po pewnej nocy zakrapianej alkoholem budzi się na obcym trawniku, nie mając pojęcia gdzie i co zrobił ze swoim samochodem, w tej dziwnej sytuacji poznaję Aimee. Dziewczyna jest przeciwieństwem chłopaka, cicha, miła oraz podporządkowująca się innym. Sutter stawia sobie za plan, że pomoże Aimee postawić się swojej rodzinie i znajomej, a kiedy będzie gotowa, to pozwoli jej odejść.  

Do książki, jak i do filmu mam bardzo mieszane uczucia. Bohaterowie byli irytujący. Sutter niby chciał dobrze, ale jego  zachowanie i to jak Aimee zmieniła się pod jego w pływem, budziło we mnie żądze rzucania tą książką o każda możliwą ścianę. Aimee, też niesamowicie mnie wkurzała, tak bardzo pozwoliła zmienić się chłopakowi, że ze zwykłej dziewczyny, której jedynym problemem było to, że nie potrafiła porozmawiać ze swoją matką , w dziewczynę, która potrafiła załatwiać swoje sprawy tylko pod wpływem alkoholu. 

Z serii Myślnik czytałam także Gwiazd naszych wina oraz Wszystkie jasne miejsca, które o wiele bardziej mi się spodobały. Jeśli czytaliście, to napiszcie proszę co wam się podobało w Cudownym tu i teraz? 

Obserwatorzy

Lubisz to?