wtorek, 6 października 2015

W kilku słowach o: Mara Dyer. Zemsta - Michelle Hodkin


Autor: Michelle Hodkin 
Tytuł: Mara Dyer Zemsta
Liczba stron: 413 
Wydawnictwo Ya!
Moja ocena: 6/6

Sięgając po ostatni tom Mary, wiedziałam, że nie raz będę czuć dreszczyk strachu, który towarzyszył mi, tak jak we wcześniejszych tomach, ale nie spodziewałam się, że przez jakaś książkę kiedyś będzie mi nie dobrze. A Mara, oprócz tego strachu, dała mi właśnie to odczucie, że było mi niedobrze. W pewnych momentach musiałam się zatrzymać i odetchnąć. 



Po wypadku, który miał miejsce w Horyzontach. Mara budzi się w dziwnym pokoju pełnym luster i uświadamia sobie, że nie wie, gdzie się dokładnie znajduję. Leki podawane przez doktor Kells, zmuszają ją do posłuszeństwa i odbierają jej moc. Dziewczyna nie chce wierzyć w słowa lekarki, które dotyczą jej chłopaka. 
Niespodziewanie dostaje pomoc od osoby, której nie powinna ufać. Mara musi uwierzyć tej osobie na słowo, by uwolnić siebie i jej przyjaciół z piekła, jakie im zgotowała Doktor Kells. 



Pomijając oczywisty fakt, że uwielbiam Noaha, którego mi bardzo brakowało w książce. To jeszcze bardziej polubiłam Jamiego i Mare. Dzięki ich rozmową i tym jak bardzo byli ze sobą zżyci, bardzo dobrze się bawiłam. Bardzo podobały mi się te mroczne w dodatku dziwne sytuacje, w których grała pierwsze skrzypce Mara. Jest też jedną z nie wielu bohaterek, które mnie nie wkurzały. Cały czas jej kibicowałam, żeby w końcu odnalazła Noaha. 

Akcja w książce, raczej nie zwalnia, nie ma czasu na nudę. Pochłania od pierwszych stron i trzyma do ostatniej kartki. Tak na marginesie, bardzo podobają mi się zdjęcia wykonane do książki.  

Szkoda także, że jest to już ostatni tom tej serii. Gorąco polecam do przeczytania tego tomu, a jeśli nie czytałeś pierwszego tomu i zastanawiasz się, czy zacząć przygodę z Marą, to ja zdecydowanie cię do tego zachęcam.



Chętnie przeczytałabym coś bardzo zbliżonego do klimatu Mary, czyli szczypty strachu i dobra dawka dobrego humoru. Może znacie jakieś książki w takim klimacie i chcielibyście mi je polecić, to piszcie! ;) 


Obserwatorzy

Lubisz to?