środa, 27 sierpnia 2014

"Winter is Coming" !


Autor: George R.R.Martin
Tytuł książki: Gra o tron
Liczba stron: 838
Wydawnictwo Zysk i S-ka
Moja ocena: 5,5/6

Dzień dobry!
     Nie dodawałam wcześniej żadnej notki z powodu notorycznych wypadów w góry na szlak, ale teraz to nad robię. 
Mam dla was po tak długiej nie obecności, książkę pod tytułem "Gra o tron" G.R.R Martina. 
       Sama na początku nie byłam pewna czy czytać tą książkę czy też nie, po tym jak najpierw obejrzałam kilka odcinków serialu, bałam się,  że fabuła serialu nie będzie się tak dobrze pokrywać z tym co jest w książce. Jakże się myliłam. 



       Co prawda wydaje mi się że popełniłam błąd zaczynając od serialu, bo książka przez to nie wydawała się tak ciekawa jak się spodziewałam, ale dzięki temu wiem że serial jest bardzo dobrze zrobiony. Jedynie co ja osobiście odczułam to to że musiałam za każdym razem  przypominać sobie, że niektóry z bohaterów książki  mieli mniej lat niż w serialu. 


     Książka jest bardzo fajnie pisana, na szczęście nie ma w niej rozległych opisów. Jest pisana w narracji trzecioosobowej, ale każdy z rozdziałów zaczyna się imieniem osoby, której w danym momencie będziemy towarzyszyć.  Na początku można się trochę pogubić kto jest kim, ale w krótkim czasie każda z postaci staje się rozpoznawalna. Autor zrobił kawał  dobrej roboty (moim skromnym zdaniem). Stworzył tak wiele różnych postaci. Każdy czytając tą książkę znajdzie jakąś postać którą będzie lubił  i taką której nie da się stawić. Moimi ulubionymi bohaterami tej książki są: Eddard Stark, Arya Stark, Jon Snow i oczywiście Tyrion Lannister. 


    Jeśli chodzi o fabułę to tak w skrócie można powiedzieć że chodzi o ten tytułowy tron. Wiele jest w książce spisków, intryg, zdrad, ale osoby które lubią fantastykę też tu coś dla siebie znajdą, wspaniałe wilkory  i inne stwory. 

"Nigdy nie zapominaj o tym, kim jesteś, bo świat na pewno o tym nie zapomni. Uczyń z tego swoją siłę, a wtedy przestanie to być twoim słabym punktem. Zrób z tego swoją zbroję, a nikt nie użyje tego przeciwko tobie. "

~Gra o tron -George R.R. Martin

Obserwatorzy

Lubisz to?