piątek, 11 września 2015

After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem oraz Ocal mnie. - Anna Todd


Autor: Anna Todd
Tytuł: After. Już nie wiem, kim bez ciebie jestem
After. Ocal mnie
Liczba stron: After tom drugi 758
After tom trzeci 857
Wydawnictwo Między Słowami
Moja ocena: 5/6

Miałam nie pisać recenzji dalszych tomów After, ale po przeczytaniu trzeciego tomu, muszę się komuś wygadać, w tym wypadku napisać. W samej recenzji nie będę wam pisać o fabule, bo nie chcę wam czegoś zdradzić nie potrzebnie, będzie to raczej opis tego, co czułam, czytając te tomy. 
Kiedy zaczęłam czytać drugi tom, zaraz po pierwszym, co uważam za duży błąd, do połowy książki świetnie się przy niej  bawiłam, ale z czasem relacja pomiędzy Hardinem a Tessą była nie do zniesienia, ciągłe ich powroty i rozstania, tak bardzo mnie przygniotły, że miałam ochotę ciskać tą książką. Dość podobnie było z trzecim tomem, tylko że tu początek mnie nudził a dopiero po kilku rozdziałach, coś zaskoczyło, tak że nie chciałam się rozstawać z książką na dłużej. 
Dużym minusem trzeciego tomu jest na pewno to, że autorka niektóre rzeczy za bardzo podkreślała, wręcz mam wrażenie, że krzyczały do mnie z karki i przez to domyśliłam się pewnej rzeczy, która dopiero na samym końcu się wyjaśnia i to już nie było takie: WOW ! Naprawdę jakby autorka nie podkreślała tego aż tak bardzo, to byłoby naprawdę duże zaskoczenie no, ale cóż wszystkiego mieć nie możemy. 
Może teraz skupie się na pozytywach, podoba mi się to, że winna bohaterów nie leży po jednej stronie, choć autorka jedną sytuacje zepsuła, to drugą zaś zaskakuję. Ciągle darze bardzo dużą sympatią Hardina, cokolwiek zrobi  lub powie, ja coraz bardziej go lubię. Cieszę się także, że Hardin w trzecim tomie dostał trochę więcej, rozdziałów dla siebie, bo wolę czytać tę historię z jego perspektywy, niż z perspektywy Tessy. Choć After jest dość przewidywalna, to bardzo dobrze się ją czyta, czas mija przy niej na ogół przyjemnie i szybko, co przy tylu stronach jest dobrą zaletą. Na półce czeka na mnie już czwarty tom, ale dam sobie chwilę przerwy od burzy uczuć, która zawsze się pojawia między Hardinem i Tessą. 
Czy w  też czytając tom trzeci, dopatrzyliście się tych podkreślonych rzeczy i wiedzieliście, o co chodzi ? Czy tak jak ja czekacie na kolejny tom After? Macie ochotę może na kolejne Przygarnij mnie z książką: Dziesięć płytkich oddechów

Obserwatorzy

Lubisz to?