niedziela, 22 marca 2015

3 x K

Hej wam! 
Mam dla was dzisiaj trzy książki, co za tym idzie trzy krótkie recenzje. Pierwsza z nich to:



Autor: Emily Bronte
Tytuł: Wichrowe Wzgórza
Wydawnictwo Prószyński i S-ka
Liczba stron: 288
Moja ocena: 5/6

Książkę te poznałam kilka lat wcześniej, teraz postanowiłam sobie ją przypomnieć. Za pierwszym razem, kiedy ją czytałam byłam nią niesamowicie oczarowana, dzięki tej właśnie książce poznałam biografię sióstr Bronte, a także kilka książek Charlotte Bronte. 
Moje uczucia do tej książki i do jej bohaterów nie zmieniły się, dalej jestem nią oczarowana. 
Czytając, Wichrowe Wzgórza, pochłonie nas głębokie morze skrajnych uczuć od miłości aż po nienawiść. Heathcliff jako małe dziecko trafia do domu Earshawów, zostaje obdarzony miłością Cathy i pana domu, niestety nie wszyscy są zadowoleni z obecności chłopca. Prześladowany przez brata Cathy poznaje z czasem smak nienawiści, a także okazuje się, że miłość do bliskiej osoby może bardziej ranić niż niejedna kara od Hindleya. Kiedy znika na trzy lata, by powrócić jako człowiek majętny z chęcią zemsty.

"Kocham ziemię, po której on stąpa, powietrze nad jego głową, wszystko, czego dotknie jego ręka, każde jego słowo, każde spojrzenie,każdy postępek i Jego całego bez zastrzeżeń!" 

~Wichrowe wzgórza - Emily Bronte


Autor: Gavin Extence
Tytuł:Wszechświat kontra Alex Woods
Wydawnictwo Literackie 
Liczba stron: 419
Moja ocena: 5/6

Wszechświat kontra Alex Woods  jest kolejną książką w moim stosiku, która niesamowicie mnie pochłonęła i oczarowała. Gdy na początku dowiedziałam się, że jest w niej sporo fizyki, która jest moją achillesową piętą zaraz po chemii i matematyce, odłożyłam ją na półkę. Przeczytałam ją tylko przez przypadek, kiedy wychodziłam, po prostu, porwałam książkę pierwszą, która była pod ręką i tak dzięki przypadkowi zachwyciłam się nią.
Podobało mi się to jak bardzo ważna była przyjaźni pomiędzy Alexem a panem Petersonem, która nie zaczęła się wcale kolorowo. Dzięki tej relacji widzimy jak chłopak i jego dorosły przyjaciel zmieniają się pod swoim wpływem. 
Kto z nas byłby w stanie zrobić takie rzeczy dla swojego przyjaciela jak Alex? 
Zachęcam do przeczytania tej książki każdą osobę! 

"Czytanie jest dobre dla duszy."

~Wszechświat kontra Alex Woods - Gavin Extence

Autor: Remigiusz Mróz
Tytuł: Parabellum. Prędkość ucieczki 
Wydawnictwo Erica
Liczba stron: 411
Moja ocena: 5,5/6

Już dobrze wiecie, że miałam awersje do polskich autorów, ale powtórzę to jeszcze raz, bo znalazłam kolejnego wspaniałego autora, którego mam ochotę czytać i czytać! Dajcie więcej! 
Jest to moja pierwsza przeczytana książka tego autora i jestem pod wielkim wrażeniem. Na początku tak jak z Wszechświatem kontra Alex Woods nie byłam pewna czy chce ją przeczytać i podchodziłam do niej z wielką rezerwą, ale po kilku kartkach niesamowicie wciągnęła mnie, by puścić dopiero pod koniec.
Książka ta to historia dwóch braci Zaniewskich i ich towarzyszy. Każdy z nich szuka dla siebie bezpiecznego miejsca, o które nie jest łatwo w czasie wojny. Stanisław planuje poślubić żydówkę Marię, z którą później ucieka. A jego starszy brat, Bronisław i jego towarzysze stacjonują przy granicy z Rumunią. Atak Niemców na Polskę, wszystko zmienia. 
Zachęcam, każdego by, dał się porwać tej historii.   





Obserwatorzy

Lubisz to?