poniedziałek, 2 lutego 2015

Trylogia Engelsfors



Autorzy: M. Strandberg Sara B. Elfgren
Trylogia Engelsfors: Krąg, Ogień i Klucz
Wydawnictwo Czarna Owca
Liczba stron: Krąg - 574str.
Ogień - 696str.
Klucz - 806str.
Moja ocena: 5/6

Cała trylogia opowiada o walce Wybrańców z demonami. W książce tej mamy dość sporo głównych bohaterów: Anne-Karin, Linnea, Minoo, Vanesse, Eliasa, Ide i Rebecce. 
Engelsfors jest miasteczkiem, w którym nikt z nas nie chciałaby mieszkać, mroczne i pełno w nim tajemnic. Kiedy w szkole ginie jeden z bohaterów, zaczyna robić się coraz mroczniej i dziwnie. Żaden z bohaterów nie może czuć się bezpiecznie. Odkrywają swoje magiczne umiejętności. Muszą sobie wzajemnie zaufać, by pokonać zło, co nie jest proste, bo grupa złożona z tak skrajnymi poglądami i stylu bycia to mieszanka wybuchowa. Każdy z nas w książce znajdzie dla siebie ulubionego i znienawidzonego bohatera. Przez dwa pierwsze tomy cały czas towarzyszył w książce przygnębiający klimat, ale mi osobiście wcale to nie przeszkadzało, bo im dalej brnęłam, w książkę tym bardziej chciałam, się dowiedzieć co będzie dalej. A jeśli chodzi o trzeci tom, Klucz, to mam problem, bo w mojej książce znalazłam, błędy np. w złym momencie jest, użyte imię. Mamy scenę pomiędzy Minno i Victorem, są tylko oni, rozmawiają i  nagle zamiast Victora mamy Gustafa, który nie wiadomo skąd się przypałętałby za chwile znów zmienić się w Victora. I u mnie było dość dużo literówek. Czy jeśli czytaliście ten tom, czy  w waszych książkach pojawiały się też te błędy? 
Trylogię polecam każdemu, kto lubi magię i przygnębiające klimaty, choć może ilość kartek zniechęcać to i tak warto po nią sięgnąć.


   

Obserwatorzy

Lubisz to?