wtorek, 21 października 2014

Bestia !


Autor: Alex Flinn
Tytuł książki: Bestia
Liczba stron:348
Wydawnictwo Galeria Książki 
Moja ocena: 5/6

Książka ta może nauczyć, że nie warto oceniać innych po wyglądzie. Bestie czytałam już wcześniej, pierwszy raz zetknęłam się  z nią w gimnazjum. Pamiętam że była niesamowicie zachwycona tą książką i nic przez ten czas się nie zmieniło. Książkę kupiłam dopiero teraz, dzięki promocji "tanie książki". 
Chyba każdy z nas zna bajkę o Pięknej i Bestii, książka przedstawia właśnie te historię, ale w naszych czasach. Głównym bohaterem jest Kyle Kingsbury który ma praktycznie wszystko czego zapragnie, jest zepsuty, próżny i nie szanuje nikogo. Uważa że najważniejsze  rzeczy  jakie powinien mieć człowiek to bogactwo i uroda. Myśli tak bo od małego słyszał to od swojego ojca. Na samym początku bardzo mnie denerwował, a z czasem  było  mi go po prostu żal, kiedy ojciec go zostawił w wykupionej przez niego kamienicy by nikt nie związał go z bestią, ale także pojawiła się dla niego sympatia. Chłopak jest samotny, nie może liczyć na ojca ani na swoich przyjaciół ze szkoły. Z czasem zaprzyjaźnia się z gosposią, Magdą i z ślepym nauczycielem Willem. Żeby odmienić klątwę, którą rzuciła na niego wiedźma, musi wciągu dwóch lat zakochać się wzajemnością, aby mieć pewność że dziewczyna go kocha musi go pocałować. Kyle dzięki klątwie zmienia się, dostrzega piękno tam gdzie wcześniej go nie widział, np. w różach. Zmienia imię na takie, które jego zdaniem jest bardziej odpowiednie dla niego, Adrian. Dzięki swojej pasji do róż i "małej" pomocy wiedźmy, poznaje ojca Lindy. Ojciec dziewczyny oddaję ją w ręce Adriana. Po pewnym czasie okazuje się że Adrian i Linda mają tak wiele ze sobą wspólnego. 




Powstał także film na podstawie książki. Ogólnie film jest fajny, ale jest wiele zmienionych wątków. I nie chodzi mi tu o wygląd, ale o wszytko inne. Nie było Adriana tylko Hunter (chyba), sceny z zimy i wiele innych. 
Zwiastun filmu dla was : 



Zachęcam do poznania tej historii ;) 

"Piękna rzecz jest cenna, nieważne, ile kosztowała. Ci, którzy nie potrafią dostrzec w swoim życiu wartościowych rzeczy, nigdy nie będą szczęśliwi."


~ Bestia -Alex Flinn


Obserwatorzy

Lubisz to?