wtorek, 30 września 2014

"Każdy kryje w sobie tajemnice, wystarczy ją obudzić."


Autor: Michelle Hodkin
Tytuł książki: Mara Dyer. Tajemnica
Liczba stron: 412
Wydawnictwo YA!
Moja ocena: 5,5/6

Kiedy tylko zobaczyłam tę książkę, powiedziałam: "muszę ją mieć". Wiem nie powinnam, ale bardzo zachwyciła mnie swoją szatą graficzną. Kiedy kupiłam ją  uświadomiłam sobie że nabyłam ją pod wpływem impulsu i tego że bardzo  spodobała mi się okładka, na szczęście nie zawiodła mnie, zachwyciła mnie swoim klimatem i postacią Noacha. Podobał mi się ten dreszczyk emocji, który pojawił się gdy Mara patrzyła w lustro, lub kiedy jej moc się uaktywniała czy miała wizję albo halucynacje (np. tą z wanna). A także podobało mi się ironiczne podejście Noaha i Mary. 
Przez co nie mogłam oderwać się od książki. 
Mara Dyer jest jedną z nie wielu bohaterek którą polubiłam, nie denerwowała mnie swoją osobą. Dzięki bogu że to nie jest kolejna Elena. 
Noach na początku kojarzył mi się z moim ulubionym, boskim, Patchem z Szeptem. :P Uwielbiam takich bohaterów.
Wracając do okładki nie którzy sądzą że jest za ciemna moim zadaniem jest idealna, podoba mi się zabieg który zrobili z okładką, kiedy pod pewnym kątem padnie światło na okładkę jej kolory stają się bardziej nasycone.
Mara budzi się w szpitalu nie pamiętając jak się w nim znalazła. Nie ma pojęcia co ją czeka i jaką posiada moc. Kiedy dowiaduje się że jej przyjaciele nie żyją, wyjeżdża z rodziną by zacząć od nowa, ale to nie będzie takie łatwe, przeszłość nie będzie chciała o sobie zapomnieć... 
Zachęcam każdego do przeczytania tej książki, jeśli lubicie dreszczyk emocji ta książka wam ją zapewni. Ja z niecierpliwością czekam na kolejny tom, który ma się (podobno) pojawić już albo aż za trzy miesiące. 

"-Jakim cudem ty w ogóle masz przyjaciół, Noach?
-Sam się nad tym zastanawiam. - zagryzł w zębach plastikową słomkę
- Pytam serio. Mój dociekliwy umysł lubi wiedzieć.  
Zmarszczył czoło, ale dalej patrzył przed siebie.
-Jednak ich nie mam.
-Prawie mnie nabrałeś.
-Łatwo cię nabrać.
To mnie zabolało 
-Niech cię diabli wezmą - powiedziałam spokojnie
-Dawno to zrobili."

-str. 177 Mara Dyer. Tajemnica - Michelle Hodkin



Obserwatorzy

Lubisz to?