poniedziałek, 14 lipca 2014

HopeLess...


Autor: Colleen Hoover
Tytuł książki: Hopeless
Liczba stron: 377
Wydawnictwo Otwarte
Moja ocena: 6/6

Opis z książki:

"Czasem odkrycie prawdy może odebrać nadzieję szybciej niż wiara w kłamstwa. To właśnie uświadamia sobie siedemnastoletnia Sky, kiedy spotyka Deana Holdera. Chłopak dorównuje jej złą reputacją i wzbudza w niej emocje, jakich wcześniej nie znała. W jego obecności Sky odczuwa strach i fascynacje, ożywiają wspomnienia, o których wolałaby zapomnieć. Dziewczyna próbuje trzymać się a dystans -  wie, że Holder oznacza jedno: kłopoty. On natomiast chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Gdy Sky poznaje Deana bliżej , odkrywa, że nie jest on tym, za kogo go uważała,  i że zna ją lepiej, niż ona sama siebie. Od tego momentu życie Sky bezpowrotnie się zmienia." 


  Książkę przeczytałam w ciągu dwóch dni. Lepiej jej nie zaczynać czytać przed  ważnym wyjściem lub kiedy mamy coś do zrobienia, mnie książka niesamowicie w ciągnęła od pierwszych stron. Gdy ją czytałam miałam momenty w których musiałam ją odłożyć i ochłonąć po tym co w danym momencie przeczytałam. Książka ta powoduje że człowiek musi się na chwilę  zatrzymać, zebrać myśli i powiedzieć : "Ja pierniczę!". Muszę przyznać że kiedy zobaczyłam tylko okładkę książki zakochałam się w niej, tak samo jak w jej "skrzydełkach" :P i spodobały mi się też że na samym początku książki są opinie innych czytelników, co prawda kiedy je przeczytałam na początku bałam się, że zawiodę się na niej po tych wszystkich wspaniałych opiniach, ale nie.
  Główną bohaterką jest siedemnastoletnia Sky, jest wychowywana przez Karen która ją "adoptowała",  bez żadnych nowinek technicznych, czyli takich jak telefon, komputer, telewizja  i internet, także samodzielnie uczyła ją w domu.  Kiedy w końcu Karen zgadza się na to by Sky poszła do szkoły jej najlepsza przyjaciółka wyjeżdża na wymianę. Dziewczyna pierwszego dnia przekonuje się że wcale nie jest tak kolorowego jak mogło by się wydawać. Niestety po szkole krążą nieprzychylne plotki o niej, ale ona nie przejmuje się takimi sprawami. Sky jest osobą silną, bardzo rzadko pozwala sobie na łzy. Poznaje ona  Deana Holdera. Holder jest osobą impulsywną, przez co o nim też krążą plotki, ale też jest czuły i opiekuńczy. Na szczęście nie jest przesadnie idealny. Potrafi pokazać że mu zależy, potrafi pokazać swoją  słabszą stronę, nie boi się pokazać Sky swoich łez. Niestety obwinia się za to co się stało z Hope i Les (jego siostrą). 
    Książka pokazuje jak nie warto ślepo wierzyć plotkom, ale także ile znaczy wsparcie drugiej osoby w trudnych chwilach. 



"Nie byłam małą dziewczynką, która się boi potwora w szafie albo pod łóżkiem. Ja się bałam  potwora, który powinien był mnie kochać! Miałeś mnie chronić przed takimi ludźmi jak ty!

~Hopeless - Colleen Hoover




Obserwatorzy

Lubisz to?