sobota, 7 czerwca 2014

Igrzyska Śmierci czas zacząć!!


Autor: Suzanne Collins
Tytuł książki: Igrzyska śmierci
Liczba stron: 352
Wydawnictwo: Media Rodzina 
Moja ocena: 6/6



Opis z książki: 

"To nie jest książka dla dzieci. To jest powieść dla dojrzałych młodych ludzi, którzy rozumieją, że okrucieństwo jest częścią historii ludzkości, którzy potrafią dostrzec jego znamiona w najbardziej wyrafinowanych formach i którzy jak Katniss mają w sobie odwagę i determinację, by mu się przeciwstawić."



Pierwszy raz z "Igrzyskami śmierci " miałam styczność, jak wyszedł film, obejrzałam i jakoś mnie nie przekonał. Musiało minąć trochę czasu, zanim się zdecydowałam ją przeczytać. Szczerze mówiąc, nie żałuje, że po nią sięgnęłam, a potem zakupiłam cały pakiet, bo w mojej bibliotece był tylko pierwszy tom. 
Za naszego przewodnika po książce jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, wprowadza nas w świat okrutny. Panem zbudowano na terenie gdzie kiedyś była Ameryka Północna, jest otaczane przez Trzynaście Dystryktów, z czego Trzynasty został zniszczony przez Kapitol. 
Główna bohaterka mieszka w Dwunastym Dystrykcie, wszystkie zdarzenia przeżywamy razem z nią, od tego, co się dzieje z jej mama po polowania w lasach. Opisy, które są w książce  momentami, bywają brutalne, a akcja nieprzewidywalna. Kapitol co roku organizuje Głodowe Igrzyska, które mają pokazać mieszkańcom dystryktom, że nie warto buntować się przeciwko władzy, tak jak zrobił Trzynasty Dystrykt. Władze zmuszają do bratobójczej walki młodych ludzi z każdego dystryktu. Na specjalnej arenie, w ciężkich warunkach. Igrzyska kończą się tylko wtedy gdy na arenie zostanie tylko jeden trybut. Z każdego dystryktu zostaje wylosowanych dwoje dzieci w wieku od dwunastu do osiemnastu lat, chłopak i dziewczyna. W losowaniu niestety zostaje wylosowana młodsza siostra naszej bohaterki. Katniss postanawia zastąpić młodszą siostrę. Z drugim trybutem Peeta trafiają do stolicy, gdzie muszą się spełniać wszystkie zachcianki Kapitolu, zanim trafią na arenę i będą musieli się zabijać, ku uciesze widzów całego Panem. 
Książka pokazuję brutalny świat, w jakim musiała dorastać Katniss, ale nie tylko są postacie w tej książce, które pokazują, jacy są dobrzy, że mimo całego zła, które jest na świecie ich człowieczeństwo, jest czyste i niezachwiane. 
Ja na pewno sięgnę po kolejne tomy tej serii. 

Niektóre drogi trzeba pokonywać samotnie."

~Igrzyska śmierci - Suzanne Collins

    
   




Obserwatorzy

Lubisz to?