wtorek, 18 kwietnia 2017

Kilka słów o : Cud chłopak - R.J. Palacio

Tytuł: Cud chłopak
Autor: R.J. Palacio
Wydawnictwo Albatros
Liczba stron: 416
Moja ocena: 8/10

Jakiś czas temu miałam okazję przeczytać cudowną książkę, wtedy postanowiłam nie pisać o niej, ponieważ, bałam się, że za bardzo ją spłycę albo sama nie wiem, z tego samego względu nie pisze recenzji o Darach Anioła lub Diabelskich Maszynach, ale Cud Chłopak tak bardzo zapadł mi w pamięć, że chyba jednak muszę wam o niej opowiedzieć.Zanim przejdziemy do fabuły i innych rzeczy chce powiedzieć o okładce książki. Kiedy ją dostałam, do ręki byłam oczarowana nią. Szata graficzna i to, jak jest zrobiona, jest niesamowite. To, jak jest zrobiona, uniemożliwia zgięcia grzbietu co dla mnie, jest genialnym pomysłem i chciałabym, żeby wszystkie moje książki, które są na półce, żeby były tak wydane.August opowiada słowami, że nie jest zwykłym dzieckiem, bo przecież nikt nie patrzy na niego jak na zwykłą osobę. Jest inteligentnym, dowcipnym chłopcem, ale jego życie wyglądałaby całkiem inaczej, gdyby nie jeden zmutowany gen. Przeszedł w swoim dziesięcioletnim już dwadzieścia siedem operacji. Był otaczany kochającymi go ludźmi. Teraz rodzice postanawiają wysłać go do szkoły, przyjdzie mu się zmierzyć z różnymi reakcjami na jego wygląd, pozna co przyjaźni, dobrocią i wspaniałomyślnością, ale także jak zwykłym chamstwem i uprzedzeniami.Książkę przeczytałam w ciągu jednego dnia, czułam, jak płynę razem z historią, nie raz się śmiałam, ale też nie raz chwytała mnie za serce. Powiedziałam sobie, że muszę przekonać swoją młodszą siostrę, żeby ją przeczytała w trakcie wakacji. W trakcie czytania zastanawiałam się, czemu tak książka nie może, być lekturą szkolną, byłaby idealna. Podoba mi się w niej, że mamy kilka perspektyw, z której możemy poznać kilka opinii na temat Agusta. Sam główny bohater jest naprawdę niesamowity. Bardzo ciężko było mi się z nią pożegnać, czuję, że nie raz jeszcze po nią sięgnę.Gorąco wam ją polecam!



Obserwatorzy

Lubisz to?