piątek, 7 sierpnia 2015

Ostatnie życzenie i Miecz przeznaczenia - A. Sapkowski


Autor: Andrzej Sapkowski 
Tytuł: Ostatnie życzenie i Miecz Przeznaczenia 
Liczba stron: 330 i 400
Wydawnictwo superNowa
Moja ocena: 6/6 i 6/6

Nigdy nie pomyślałabym, że zacznę czytać Wiedźmina oraz że tak mi się spodoba. Podróż z Geraltem zawdzięczam pewnej osobie, która nagrywa filmiki na yt i jego opowiadania zachęciły mnie do poznania tej wspaniałej historii. 
Świat wiedźmina przedstawiony przez pana Andrzeja Sapkowskiego jest pełen potworów, ludzi, elfów, krasnoludów, czarodziejów oraz magii. Wiele w tym świecie jest przemocy, prześladowań i pogardy dla wszystkiego, co nie jest dobrze znane bądź jest różne. 
W Kaer Morhen siedzibie wiedźminów są oni stworzeni i szkoleni po to, by zabijać potwory, biorąc zlecenia na nie. 
Ostatnie życzenie oraz Miecz przeznaczenia są to zbiory kilku krótkich opowiadań, każde opowiadanie ma inną historię. 
Dzięki temu poznajemy wielu bohaterów, książki dobrze pozwalają zapoznać się ze światem Geralta i z nim samym, przed zaczęciem serii. Pokazują nam, jak w Wiedźminie jest ważne przeznaczenie, które jest bardzo trudno ominąć. 
Podoba mi się to jak autor do tak brutalnego świata, wplątał wątki baśniowe. W książce możemy znaleźć wątek, Roszpunki, Śpiącej Królewny, Królowej lodu, czyli w świecie Geralta, Dzikiego Gonu oraz wielu innych. 
W książce znajdziecie bardzo dużo rożnych kolorowych postaci, ja osobiście polubiłam Jaskra i tyle ile mogłam polubić małą Ciri, a także uwielbiam samego Geralta, który nie pozwala sobie pokazać uczuć, przez to, że wiedźmini ich nie mają. W co nie mogę jakoś uwierzyć. 
Nie mogę się doczekać, kiedy w moje łapki wpadnie kolejny tom tej wspaniałej serii. Kiedy znów będę mogła zatopić się w ten brutalny świat. Zachęcam was do zapoznania się z historią naszego wspaniałego Geralta z Rivii. 



Obserwatorzy

Lubisz to?