poniedziałek, 21 lipca 2014

"Czy gdyby miłość była chorobą, chciałabyś się wyleczyć?" ~ [ delirium ]


Autor: Lauren Oliver
Tytuł książki: Delirium
Liczba stron: 357
Wydawnictwo Otwarte 
Moja ocena 4,5/6

Opis z książki:

"Mówili że bez [miłości] będę szczęśliwa. Mówili, że będę bezpieczna. I zawsze im wierzyłam. Do dziś. Teraz wszystko się zmieniło. Teraz wole za chorować i kochać choćby przez ułamek sekundy, niż żyć setki lat w kłamstwie.
Dawniej wierzono, że [miłość] jest najważniejszą rzeczą pod słońcem. W imię [miłości] ludzie byli wstanie zrobić wszystko, nawet zabić. 
Potem wynaleziono lekarstwo na [miłość]..."

Czy wy  też zastanawialiście się nad tym pytaniem który widnieje na okładce książki? "Czy gdyby miłość była chorobą, chciałabyś się wyleczyć?"  Bo ja tak i moją pierwszą odpowiedzią było że tak chciałabym się wyleczyć, ale po przeczytaniu książki na pewno nie chciałabym żeby tak to wyglądało.  Bo nikt nie powinien być zmuszany do tego by wyrzekać się czegoś co daje mu szczęście i nadziej na lepsze jutro.
Z początku książka może wydawać się nudna, ale będąc cierpliwym książka okaże się bardziej ciekawa niż na początku, a z czasem nie będziecie mogli się od niej oderwać. 
Lena jest główną bohaterką, która czeka na swój zabieg, by podali jej antidotum na [ miłość ]. Na początku nie może się go doczekać, mało jest powiedziane jak wygląda sam zabieg. Kiedy ze swoją koleżanką Haną poszył biegać w przerwie którą sobie zrobiły poznają Aleksa. Po kolejnym spotkaniu widać jak Lena zmienia się z grzecznej, ułożonej dziewczyny w osobę która nie zwraca uwagi na godzinę policyjną, okłamuje ciotkę i wymyka się z domu by chodzić na nie legalne imprezy a potem by spotykać się z Aleksem. Chłopak pokazuje Lenie czym jest prawdziwa [ miłość ] i jaka jest piękna. Pokazuje jej też kim są naprawdę Odmieńcy, jak jest w głuszy i dzięki temu dziewczynie otwierają się oczy, wszystko co wydawało jej się znane i dobre okazuję się kłamstwem. Ludzie pozbawieni [ miłości ] wydają jej się puści. Zrozumiała także że nie chce być jak oni i że jeśli zrobią jej zabieg to już nigdy nie będzie z Aleksem. 
Mnie osobiście czegoś brakowało w tym wszystkim. Tyle dobrych opinii słyszałam o niej i porównani do "Igrzysk śmierci", że trochę się zawiodłam, owszem końcówka książki jest zaskakująca i zachęca do dalszego czytania by dowiedzieć się co się stało z Aleksem. Czy go zabili? Czy zabrali go do krypt? Czy może jakimś cudem udało mu się uciec? Sama nie wiem czy kupie kolejny tom, czy może lepiej go wypożyczyć? Na razie odłożę tą trylogie na jakiś czas i wrócę do niej za jakiś czas. 

"Powiem Wam coś . Nie jestem nikim wyjątkowym . Jestem zwyczajną dziewczyną . Mam niecałe metr sześćdziesiąt wzrostu i jestem przeciętna pod każdym względem . Ale znam pewien sekret . Możecie zbudować mury aż do nieba , a mnie i tak uda się nad nimi przefrunąć . Możecie mnie przygwoździć do ziemi tysiącami karabinów , a i tak stawię opór . I jest nas tutaj wielu , więcej niż wam się wydaje . Ludzi , którzy odmówili zejścia na ziemię . Ludzi , którzy kochają w świecie bez murów , kochają aż po nienawiść , aż po bunt , wbrew nadziei i bez lęku . K o c h a m C i ę . Pamiętaj . Tego nam nie odbiorą ."

~ Delirium - Lauren Oliver


Obserwatorzy

Lubisz to?